1. februar 2013

Stor quiltetaske og Free Style Quilting 1

En stor quiltetaske var et must, da jeg skulle med tog på kursus i Free Style Quilting tilbage i 2002. Det var nødvendigt at få syet en taske, som kunne rumme symaskinens store quiltebord, skæreplade, stoffer og andet sygrej.  Mønsteret fandt jeg i en af Charlotte Ydes bøger og jeg syede den op i noget kraftigt overfladebehandlet stof og med nogle gode hanke, så den kunne bæres på skulderen, så hænderne var frie til at rulle der-ud-ad med hele oppakningen, som bestod af symaskine, sovepose, luftmadras med mere. En voldsom oppakning, og det fungerede heldigvis fint.

og her et kig ned i tasken med masser af lommer og plads og gode detaljer

Og i siderne er der velcobånd

Jeg nåede vel frem til Korsør, hvor Hanne Wellendorph tog imod - herlige kreative dage - i selskab med en flok ligesindende med lyst til at lære Free Style Quilting. Det var en helt ny måde at bruge sin symaskine på - nu kunne den pludselig sy sidelæns og lave flotte quiltemønstre med rullemadras som bund.

Tak fordi du læste med på min blog, og jeg håber, at du vender tilbage.
Hilsen Lisbeth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar