26. september 2012

Børnetæppe med bondegårdsdyr

Heldigvis nåede jeg hjem fra arbejde, inden det begyndte at regne igen og suppen snurrer i køkkenet med en stor Himmerlandskylling og diverse suppeurter. Det skal gøre godt med en stor skål dampende suppe til aftensmad.

I mit syværelse på designvæggen er et børnetæppe undervejs med stoffer fra skuffen. Inspirationen var nogle stykker stof med dalmatiner-hvalpe, Walt Disney - stof som jeg har fået foræret for rigtig mange år siden af en daværende kollega Pia. Da jeg flytte sy-værelse dukkede det lige pludselig op nederst i en bedroller. Jeg skal nok lægge fotos ud snart.

I dag vil jeg lige vise et andet børnetæppe, som jeg har syet til en lille dreng.
Her er billedet taget som lukkekanten er syet på, men den er ikke blevet syet fast på bagsiden og tæppet mangler at blive quiltet. Det er syet efter teknikken Den forsvundne nine-patch, hvor det røde stof var midten i nine-patchen. Husker du altid at få taget fotos, inden du forærer quiltene væk?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar