20. august 2012

Små Fantasier

I mit sidste indlæg kikkede jeg tilbage til 2003, og her skete der flere spændende ting. Charlotte Yde holdt et weekendkursus, som hed Små Fantasier. Det var et spændende kursus med teknikker i både Crazy Log Cabin, Savtak-trekanter, Strimler med kurvede eller buede linjer og meget andet godt.

Godt nok hed kurset Små Fantasier, og hvad er så små fantasier? Jeg ved det ikke, gør du? Men teknikkerne var spændende, og alle kursisterne endte op med så forskellige quilts og spændende hver for sig og helt unikke. Her er min quilt, hvor jeg fik afprøvet og syet nogle af de forskellige teknikker ind i.
Her er forsiden
og noget af bagsiden


og ja, kursus i 2003 og quiltet og færdiggjort i 2004, da klubben Vendelbo Quilterne havde en udstilling i anledning af klubbens 5 års fødselsdag på Hjørring Private Realskole. Den var lige ved at ende, som syprøver i skabet, men udstilling gav mig puffet til at få den færdigsyet. Den blev ophængt i en bom midt i gymnastiksalen, så den kunne ses både for og bag fra. Sådan blev denne quilt til - en stor forvokset syprøve og frihåndsquiltet.

Husker du, at få skrevet ned hvornår og hvorfor en quilt blev til? Jeg vil prøve at få registreret mine quilte ved hjælp af denne blog, og måske også få lidt af historien bag quiltene med. Hukommelsen bliver nok ikke bedre med årene! Skulle du få lyst til at følge min blog, så meld dig til - det vil glæde mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar