17. august 2012

Min indre tiger 1 og 2

Det er urovækkende og fylder hver eneste gang jeg skal til kontrol hos onkologen, også selvom det nu er godt 2½ år siden, at jeg fik fjernet mit venstre bryst og alle lymferne. Jeg valgte kemoen fra, og har i de sidste 2½ år fået Femar/Letrozol Arrow, for at hindre ny brystkræft.
I går var der så kontrol. Dejligt at have det overstået.

Min første quilt, som jeg kaldte Min indre tiger - se mit første indlæg i denne blog - fik jeg ideen til, og fik klippet og gjort klar til syning i weekenden, hvor jeg om mandagen skulle til kontrol for at høre, om jeg var klar til at få hele brystet fjernet ved operation nr. 2. Jeg havde brug for at få uroen ud, og det blev så denne voldsomme tiger.
Senere syede jeg så en ny Min indre tiger, og den er mild og afklaret, men også med ar på krop og sjæl. Sådan er livet med medgang og modgang, og det med til at forme én.



Begge quilts er 60x70 cm og tiger nr. 1 er monteret op på ramme og indrammet, og tiger nr. 2 er syet og monteret på traditionel vis med dobbelt lukkekant rundt og hængeærme bagpå til ophæng. Det var et krav til konkurrencen ved Nordisk Quilte Træf, at quiltene ikke måtte være indrammet, men det passer nu også rigtig godt til den, synes jeg.

At lave en quilt efter egen ide er utroligt spændende, men også meget svært, og mange gange har jeg været ved at give op. Heldigvis har jeg en rigtig god sparringspartner i Jette, som også har gang i mange spændende quilts, og familien står også for skud. Jeg ved, at de til tider har svært ved at forholde sig til mine quilts, da jeg kan se quilten mere færdig inde i hovedet, hvor de forholder sig til det, de kan se her og nu, og ikke kan forstille sig, hvordan den forandre sig, når den fx. bliver syet sammen og quiltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar