18. august 2012

Min første billedquilt

Jeg har syet patchwork i rigtig mange år, og har fået undervisning i mange spændende tekniker fra hel traditionel patchwork til artquilt, og mange teknikker har jeg læst om i bøger. I dag er der så mange muligheder med demostrationsvideoer på fx YouTube, hvor alle sidder i første parket og kan se teknikerne blive lavet.

Den første billedquilt, som jeg syede i 2003 - er en Guldsmed - 38x38 cm og monteret op på en blændramme. Det var et sykit købt af Rita Mortensen. Sykittet bestod af Ritas hjemmemalede stoffer og stoffer af forskellige kvalitet, hvor nogle var med indvævede guldtråde og guldglimmer og pyntet med palietter og forskellige tråde/garn. Guldsmeden hænger stadig i vores stue.


Jeg synes, at den er unik med Ritas fine valg af stoffer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar